Sekali Merengkuh Dayung……

Artikel di bawah ini telah dimuat-naik lebih 3 tahun yang lalu – 1 Februari 2010. Ketika itu blog ini belum berumur setahun jagung dan baru mula merangkak. Diyakini majoriti OTAI2 TLDM yang pada hari ini sedang melayari blog ini masih belum tahu tentang kewujudan UPBB yang pernah tersenarai sebagai media alternatif. Justeru bila sekali sekala terbaca tulisan berbau politik, mereka mula mempersoal “Kenapa UPBB harus memuat-naik artikel sedemikian?

Untuk kelompok pelayar seperti ini, kelompok yang menyokong Dr Mahathir membuta tuli, aku muat-naik sekali lagi artikel yang sama yang pernah diambil oleh beberapa blog lain tanpa memberi rujukan kepada blog dan penulis asal – UPBB. 

Dan kepada kelompok yang telah rabun mata dan cacat pendengaran, aku pasti mereka tak akan dapat melihat kebenaran walau sebanyak mana sekali pun fakta yang diberi. Seperti juga Dr Mahathir, mereka ini percaya bahawa PM Malaysia yang terkenal dengan slogan Bersih Cekap Amanah, Wawasan 2020, Buy British Last, Pandang Ke timur, Pensyarikatan Malaysia….can do no wrong.

==============================================

 

Pelajaran Sejarah untuk Dr Mahathir

 

Kesian Dr Mahathir. Semakin hampir ke destinasi akhir, semakin kurang daya fikir. Begitulah ragam manusia apabila sudah lanjut usia.

 

Quote “Tun Dr. Mahathir Mohamed delivered a history lesson on Malay unity today and blamed PAS and PKR for dividing the community because of what he claimed was their greed for power.”

 

Maaf Tun, saya tidak dapat menerima pelajaran sejarah songsang, yang mengaitkan PAS dan PKR sebagai punca perpecahan Melayu. Disebabkan saya bukan balaci UMNO, tidak juga ahli PAS atau PKR, maka itu saya masih boleh membezakan antara ajaran sesat, fantasi dan kenyataan.

 

Mungkin kerana terlalu taksub dengan pujian  juak-juak keliling, Dr Mahathir terlupa bahawa setiap telunjuk yang menuding, tiga jari lagi terarah ke diri sendiri. Itulah yang sebenarnya beliau lakukan, menepuk air di dulang, merecik ke muka sendiri.

 

Sejak PAS wujud pada tahun 1951 sehingga Dr Mahathir dinobatkan sebagai Perdana Menteri, berapa kali orang Melayu berpecah dan berapa ramai yang menganggotai parti bukan UMNO?

 

Mungkin kerana faktor usia, Dr Mahathir terlupa benih perpecahan yang beliau semai hidup subur dan masih lagi dituai hingga hari ini. Semasa berada di persada kekuasaan berapa kali pernah beliau menangani masalah mengikut tradisi orang Melayu, yang membolehkan kiambang bertaut setelah biduk berlalu? Sebaliknya, pecah dan perintah peningglan penjajah yang diamalkan. Setelah orang Melayu berpecah, maka mudahlah proses mengekalkan kuasa.

 

“Melayu mudah lupa”, ungkapan keramat Dr Mahathir. Oleh kerana beliau sudah tergolong sebagai Melayu, maka wabak pelupa orang Melayu pun sudah meresap ke dalam dirinya. Untuk memulihkan ingatan, saya catitkan rentetan peristiwa penting yang membawa kepada perpecahan.

 

Keretakan UMNO dan orang Melayu bermula pada tahun 1986 apabila timbalan beliau, Dato Musa Hitam meletakkan jawatan kerana tidak sehaluan. Amanat Musa dalam ucapan terakhir sebagai Timbala Presiden UMNO “Jaga UMNO baik-baik” dipandang ringan oleh orang Melayu sendiri. Ramai pengikut fanatik berpendapat orang Melayu akan terus bersatu, mengangguk patuh macam abdi walau apa pun yang dilakukan oleh pemimpin.

 

“Retak menjadi belah” apabila UMNO diharamkan pada tahun 1988. Susulan dari itu, maka lahirlah parti Semangat 46. Berduyun-duyun orang Melayu keluar parti kerana tidak mahu terus berada di bawah cengkaman kuku besi. Setelah menyedari Semangat 46 bukannya “angsa yang bertelur emas”, ramai politikus yang memiliki DNA katak melompat kembali ke pangkuan UMNO, termasuklah DS Rais Yatim. Namun, kembalinya mereka masih belum dapat menyatukan orang Melayu.

 

Retak yang belah terus berkecai seribu seperti “kaca terhempas ke batu” apabila Dr Mahathir melucutkan jawatan timbalannya pada tahun 1998. Kebencian orang Melayu memuncak setelah beliau sendiri mengaibkan bekas timbalannya menerusi media arus perdana yang di kuasai kerajaan. Ramai yang tidak pernah mendaftar sebagai pengundi, termasuk saya, bergegas ke pusat pendaftaran kerana sudah hilang kepercayaan tentang kredibiliti Presiden UMNO dan konco-konconya.

 

Dalam pilihan raya 1999, untuk pertama kalinya, UMNO kehilangan 32 kerusi dari 104 yang dipertandingkan. Terlepasnya Kelantan dan Terengganu bukan kerana keampuhan PAS dan Semangat 46 tapi kerana UMNO sendiri jadi lemah. Siapa yang menyuntik kuman polio ke dalam UMNO kalau bukan pemimpinnya sendiri? Seorang doktor yang pakar dalam bidang bedah, potong dan buang.

 

Keputusan pengadilan yang tidak menggambarkan keadilan merentap sisa-sisa kepercayaan orang Melayu yang masih siuman. Mereka menunggu wadah perjuangan baru. Apabila PKR ditubuhkan, orang-orang UMNO yang mengutamakan prinsip dari kepentingan peribadi tidak teragak-agak keluar parti untuk meneruskan perjuangan.

 

Quote “PAS and PKR greed for power”. Kenapa PAS dan PKR ataupun Semangat 46 sahaja yang dituduh tamak kuasa? Apakah yang berkuasa tidak tamak kuasa kalau enggan memberi laluan kepada orang lain?

 

Perjuangan belum selesai”. Itulah alasan Dr Mahathir. Kalau belum selesai, kenapa akhirnya melepaskan juga jawatan Perdana Menteri? Kenapa tidak terus duduk di singgahsana hingga denyutan nadi terhenti?

 

PAS dan PKR punca perpecahan? Tidakkah terfikir tindakan keluar dari UMNO semasa Pak Lah menjadi perdana menteri boleh meranapkan perpaduan orang Melayu yang sudah nazak? Atau memang itu maksud yang tersirat?

 

Benih yang disemai Dr Mahathir terus dituai. Kalau dulunya rakyat Terengganu dihukum kerana memilih PAS untuk menerajui kerajaan negeri, kali ini rakyat Kelantan pula yang menjadi mangsa.   

 

Berbeza dengan Terengganu, Kelantan masih ada pejuang tulen yang sanggup bangun memperjuangkan hak rakyat walaupun menyedari kemungkinan beliau tersingkir dari parti kerana kononnya melanggar etika. Sekiranya UMNO mengikut jejak Dr Mahathir, memilih jalan pintas dengan mencantas, menyingkir Ku Li, perpecahan orang Melayu pasti berlaku lagi. 

 

Kalau tidak cermat menarik rambut dalam tepung”, bukan saja rambut yang putus, tapi tepung juga akan berserakan. Perpecahan yang bakal menanti lebih dari apa yang telah dialami.

 

Cuba teliti maksud tersirat disebalik kenyataan Tengku Razaleigh:

 

Quote “The oil caucus I will lead is not just about oil. It is to re-examine the relationship between the states and the federal government.”

 

Quote “Let us re-examine the terms of the Federation Agreement signed in 1948.”

 

Dari mana puncanya segala permasalahan ini? Interpretasi ‘royalty’ boleh ditukar mengikut selera kerajaan pusat. Tidakkah ia bermula pada tahun 1999 ketika Dr Mahathir menerajui UMNO dan kerajaan?

 

Virus yang menyerang saraf perpaduan orang Melayu bertambah kronik setelah Dr Mahathir dan pengikut tegar dibalut daki penswastaan. Orang Melayu yang selama ini terkenal dengan muafakat, hati gajah sama dilapah, hati kuman sama dicecah”, bertukar menjadi enau melepaskan pucuk masing-masing”. Akhirnya muncul dua kasta Melayu. ‘Brahmin’ dari kelompok elit politik UMNO yang memegang ideologi ‘matalamat menghalalkan cara’ di satu pihak manakala di pihak yang lain terdiri dari golongan ‘untouchables’, merangkumi masyarakat kampung, Felda dan nelayan.

 

Rumpun Melayu akan terus layu kalau punca kelahiran ‘Brahmin’ dan ‘untouchables’ dibiarkan rendang.

 

About these ads
This entry was posted in cuit & cubit, MALAY. Bookmark the permalink.

122 Responses to Sekali Merengkuh Dayung……

  1. 20/20 vision says:

    Precise. Hitting the nail on the head. Wish Tun Mahathir have read. What’s say you doc? Would you accept history lesson at its best or still gloating over the past.

  2. badrulamin says:

    kalau aku jadi Mahathir…pakai kain n kopiah pi duk kat masjid dengaq ceramah agama, mana tau boleh tebukak hati untuk bertaubat.

    Mungkin esok lusa tuhan pangge. Kalo Dia tanya Marrabbuka. masa tu tak dak time nak kata “apa nama…” kena jawab spontan nu. Tak leh jawab lalu blog. Sedaq lah cepat pak wan oi.

  3. Mohd says:

    What need’s to be said has been very well said. Can someone with the knowhow forward this writeup to chedet’s blog.

  4. duluUMNO says:

    Remember reading somewhere what Mahathir said.

    Need 5 years to plan, another 5 years to execute and the final 5 to see the results. If he was true to his words, he should have quit in 1996, i.e. 15 years after forcing his way to office. This old man ‘syiok sendiri’ thinking he is the best premier Malaysia ever had. I nearly vomit blood mentioning this.

    The reason he did not quit because the business empire of his children was crumbling. How good an actor he was could be proven when unashamedly he let cocodile tears flow freely from his his eyes during UMNO general assembly. The hardcore UMNO were taken for a ride. Now, when the time is ripe for him to shut up, he continue to bark.

  5. MUSLIM says:

    ORANG YANG BERBUAT MAKSIAT HATI SENDIRI.
    KERANA HATI LAH YANG BERTANGGONG JAWAP ATAS
    SEMUA PERBUATAN KITA, DAN KERANA HATI LAH
    BADAN BINASA.
    TIADA UBAT BAGINYA, HANYA BERTUBAT,
    ATAS KESALAHAN HATI ITU.

    “YOU LIVE IN THIS WORLD, DON’T LET THE WORLD LIVE IN YOUR HEART”
    TO LIVE IS TO DIE, BUT AFTER DEAD,YOU LIVE FOREVER

    DR MAHATIR RENONG KAN LAH SEBELUM, TERLAMBAT KERANA ENGKAU AKAN BERSENDIRIAN DI-LOBANG LAHAT,HINGGA KE-HARI KIAMAT,TIADA ORANG MELAYU ATAU UMNO UNTOK MEMBELA ENGKAU.
    BILA ENGKAU MENGHADAP PENCIPTA ENGKAU. “ALLAH”

  6. AL MALIK says:

    Tun Dr Mahahthir Mohamad,

    Rumah sudah kata pergi, kubur kata mari. Soalnya, sudahkah tuan bersedia untuk bertemu salah seorang malaikat di bawah ini. Kalau boleh kita semua ingin berjumpa malaikat Ridhwan. Sudah2lah dengan dunia. Apa yang nak dikejar lagi. Di alam barzah, Mungkar dan Nakir tidak akan bertanya apa jawatan terakhir di dunia, apa gelaran yang diterima…Dato, Dato seri, Tan Seri atau Tun. Dia juga tidak akan bertanya apa isi blog yang terakhir tuan tulis.

    “Malaikat Ridhwan menjaga syurga
    Wajahnya manis berseri sinarnya
    Malaikat Malik menjaga neraka
    Berdoalah kita moga tidak ke sana”

    BERDOALAH SEMOGA TIDAK KESANA. BUKAN BERDOA DALAM BLOG SALAHKAN ORANG LAIN KENAPA TERJUMPA MALAIKAT MALIK YANG BERWAJAH BENGIS. MASA TU PENGAWAL PERIBADI PUN TAK BOLEH TOLONG.

  7. Ishak Ishmael says:

    TDM,

    You are wrong and you cannot be trusted.

    Period.

  8. Cicit Tun Perak says:

    Presiden UMNO yang paling banyak mendapat gelaran. MahaFiraun, MahaHaprak, MahaZalim, DaddyKasi dll. Buku ‘Shit’, Mahathir Khianati Melayu, Mufti Lawan Mahathir, dll.

    Memang juara segala juara. Agi idup agi ngelaban. Soal akhirat belakang kira.

  9. Pokngan says:

    jenis spesis apakah manusia yang bernama mahathir ini?
    dia bercakap dan bertindak seolah-olah dia tidak pernah bersalah.
    padahal dialah punca segala kebobrokan yang melanda negara sekarang.
    fitnah-memfitnah, rasuah, keputusan hakim dan tindakan pihak polis yang selalu meragukan, bpr (kini sprm) yang cuma berani menangkap ikan bilis, sedangkan jerung dibiarkan begitu sahaja. Amalan rasuah dan kezaliman telah membarah begitu teruk sejak zaman mahathir jadi perdana menteri.
    insaflah dan bertaubatlah, wahai mahathir.
    mungkin esok atau lusa engkau dipanggil oleh yang maha kuasa. di alam barzakh, engkau tidak dapat lagi bercakap berbelit-belit, atau berpura-pura mengatakan yang engkau sudah lupa. mahkamah akhirat tidak akan menjalankan pendakwaan secara berpilih-pilih atau berat sebelah atau memilih bulu. yang bersalah akan tetap bersalah!

  10. vengai says:

    Very well said. This kaka kutty is the one who responsinle in splitting not only the malays but the nons too.He back up and become god father for samy vollu who wacke the telecom share meant for maika hold. The result the indian lost trust in this kaka kutty and many left mic which is said to be championing the indian rights.If he would have done something at that time and kick that vollo fellows back side and ask him to step down as maici president than Hindraff tak muncul nooo.Indian splitted because of the vollu mannan and backed by kaka kutty.

    And as for chinese this kaka fellow never take any action against is pampered so best boy at that time who is the amino youth whom said wants to bath the keris kontot with chinese blood.And the youth leader now talking about one malaysia two bible and travelling around the country with his thick face and ichi dick.The chinese already split at that time for they know mcaah no balls to go against.amino and kaka kutty. Lee Kim Sai becomes the victim.

    Cammon kaka, be ready to go to the creator. Your time is aproaching.

    Hei, may be not.He might spend some time in kamunting before kneel upon the creator just to make him taste his own medicine.

  11. stonebreaker says:

    Hey men, are we living in Zimbabwe. Never heard an ex premier (or was he a dictator) kena hantam left and right. This fellow must have done so many wrong in his life. I think its time for him to repent.

    Oh ya, I just remember. Before 16 sept 2008, he did mention about migrating if PR managed to walk into Puter Jaya. What happened? KIV until 13 GE. I pray he live long enough to see justice. Fuh, what a sight seeing an ex PM ending his misery in Sungai Buluh.

  12. ahmad yatim says:

    “Melayu mudah lupa”, ungkapan keramat Dr Mahathir. Oleh kerana beliau sudah tergolong sebagai Melayu, maka wabak pelupa orang Melayu pun sudah meresap ke dalam dirinya.

    Itu bukan ungkapan keramat tapi UNGKAPAN LAKNAT. Sebab tu senang menjangkit. Tak lama lagi nyanyok le orang tua tu. Jangan sampai bawa tempurung keliling Alostaq dah lah.

  13. Republican Man says:

    Mahathir sudah tak tahu apa nak kata, sebab anak yang ditegakakn pun macam benang basang sama dgn dia. So sapu apa aje yang lalu di kepala otak nyanyuk dia itu lah. Salah, betul kah, semua belakang kira. Janji sebut dan buat. Orang marah buat-buat tak tahu, habis dah nyanyuk, siapa ambi pusing pun. Susah orang gila kuasa, sampai ka lubang kubur pun maseh nak berkuasa.

    Kasihan orang tua ini, tak tahu waktu hari nak petang dah!!!! Hai, susah.

  14. gilagila says:

    Republican man,

    Bukan hari nak petang, untuk dia hari dah lama senja. sekarang ni pun dia tengah meraba dalam gelap. silap raba tersepit kat perangkap tikus. baru padan muka.

  15. anonymous says:

    Hang Tauh pernah berkata “Tak akan melayu hilang di dunia” telah dihilangkan dalam sejarah sekolah yang di cipta UMNO. Kalau tak caya tengok sendiri sejarah sekolah darjah lima. Persoalannya “megapa”?

  16. rimaujadian says:

    Melayu tak akan hilang di dunia? very interesting. Sebenarnya Melayu Akan Ranap Akhirnya (MARA). Itulah sebabnya kata hikmat hang tuah sudah tidak ada lagi dalam buku sekolah. Atau ada tangan ghaib yang mengarah ia dipadam.

  17. BCA says:

    BCA itu slogan Mahathir masa mula2 amik kuasa. Bersih, Cekap, Amanah.

    Bersih…semua sapu bersih. setiap perniagaan dimiliki keluarga. anak yang x pandai berniaga kasi business. bila lingkup, guna duit rakyat bailout.

    Cekap…memang cekap cakap belit2 macam ular sawa belit mangsa

    Amanah…itu sifat untuk jadi rasul. Dari 18% dividen Amanah Saham turun sampai 8%. Lepas satu2 skim amanah saham diperkenal sebab nak pusing duit. porrrahhh

    nasib ada duit Petronas kalau tak dah lama negara bankrap.

  18. MUSLIM says:

    ALLAH maha penganpum, tetapi manusia hati batu yang tidak mahu minta pengapunan atas segala dosa yang di- laku kan semasa hidup di-dunia ini.

    Kerana kesumbongan, Allah akan panjang kan umur, supaya dapat melihat perbuatan keji itu.

    Apa yang terjadi kepada NEGARA ini adalah contoh, bertapa nya pemimpin yang zalim, terhahap hati yang tamak, sumbong, bongkak dan denki terhadap rakyat nya sendiri, mereka akan terima balasan ALLah atas segala perbuatan yang di-lakukan di-dunia dan di-akhirat nanti.

    Lihat lah apa yang terjadi kepada negara yang kaya ini, dan kemiskinan juga di-negara yang di-cinta ini.
    SAMA -SAMA KITA RENONG KAN.

  19. littleboy says:

    I have counted 18 comments all bashing the poor old man. Why no one defend him. I hope the taqin reciter will plead to the Almighty to spare him the torture in after life. The last one I heard on TV sounds like,

    Ya Allah, ampunkanlah segala dosa-dosanya dan janganlah engkau siksanya lebih lama dan segerakanlah kemasukannya ke dalam syorga – and that sentence was repeated three times. U think it will work. God does not take bribe for sure, and does not take orders as well. God judgement is different from the poor judges who are afraid of the executive, the PMs. In akhirat, there is no high court or court of appeal. Once judgement is passed, that’s it.

    Honestly, I pity that old man and hope he will realise that there is life after death.

  20. s@HI says:

    salam… tuan2 sekalian, sedarkah apa yg tuan2 coretkan ini? apakah yg ingin di jawab di hadapan Allah s.w.t nanti sekiranya apa yg tuan2 coretkan ini hanyalah suatu FITNAH! pernahkah Malaysia yg tercinta ini dijajah sekali lagi semasa pemerintahan Tun? pernahkah terjadi Malaysia di serang oleh amerika semasa pemerintahan Tun? jika dahulu ketika Tun mewujudkan kereta Malaysia(Proton)berapa ramai org yg sperti tuan2 yg mencela Tun krn m’bazirkan duit rakyat? tetapi kini tuan2 sendirilah yg merasai kereta negara sendiri. dan berapa bilion ringgitkah yg telah terselamat drpd mengalir ke negara luar? ketika jambatan p.pinang hendak dibina, berapa ramai org sperti tuan2 yg mencela Tun krn kononnya itu tindakan yg tidak bijak? lihatlah sekarang… kini berapa org yg sanggup menjilat semula ludahnya ke langit? apakah yg tuan2 tahu tentang apa yg dirahsiakn kerajaan? siapakah pengkhianat sebenar negara tentulah jawapannya ada di poket para pemimpin kita. jadi, berhati-hatilah terhadap perkataan tuan2 semua. kerana hanya jauhari yg mengenal manikam.

  21. Rembat ak Rentap says:

    Pelajaran Sejarah untuk Dr Mahathir

    Kesian Dr Mahathir. Semakin hampir ke destinasi akhir, semakin kurang daya fikir. Begitulah ragam manusia apabila sudah lanjut usia.

    Tuan admin, terima kasih kerana membuka mata saya tentang kepincangan dalam parti yang saya sokong bermati2an. Saya harap dapat membaca lebih banyak lagi artikel seperti itu. Syabas, terima kasih sekali lagi.

    Yang insaf

    pembaca setia upbb

  22. 1217 shaharuddin says:

    Alangkah lembik dan rapuh nya semangat sebahagian dari orang2 Melayu yang membenci Dr M. Semenjak Malaya Merdeka bermacam2 masaalah timbul di kalangan orang Melayu bermasaalah di dalam Parti2 sendiri.Apa bila tidak dapat menguling kan sa orang maka orang ini tidak elok dan menjahanam kan Negara.Maka ramai lah Pak turut dan Pak Angguk menerima hasutan 2 orang kecewa ini.
    Kita bolih lihat kebelakangan ini beberapa orang bolih di kata kan Cendiakawan dan orang berpengaruh Melayu tidak konsisten dengan pegangan diri sendiri,baik yang jiwa dan pegangan Ugama yang kuat.Ada kah orang yang satu ketika dahulu men agong kan sa orang pemimpin kegemaran mereka dan berpaling jadi musuh.Ini bukan hanya berlaku terhadap Mahatir sahaja,tetapi berlaku juga kepada pemimpi2 yang lain yang benci kan Mahatir.

    Di Blog ini di sebab kan kaki jilat pembangkan dan benci Pemerintah banyak maka di rasai sokongan pembenci melebihi di Malaysia.
    Mereka yang meyokong Kerajaan jangan di anggap bodoh dari segi pandangan saudara2 sekelian dengan bermacam2 panggilan.Tidak kah yang ANTI ini pun sebagai DUNGU juga dan hanya mengetahui cerita2 dari BLOG2 dan News online yang menjadi penjilat pembangkang

    Bagi penjilat mereka hanya membaca HARAKAH,MALAYSIAKINI, MALAYSIA TODAY bermacam2 lagi yang ada di Malaysia ini untuk membuat cerita benci.Selepas itu mereka baca berita laknat Australia dan negara2 Barat yang lain.
    Aku bukan ahli UMNO atau BN tetapi tetap meyokong yang ada sekarang kerana aku rasa sudah selesa walau pun tidak kaya.

    KALAU KAMU NOMBOR DUA IKUT SAHAJA NOMBOR SATU.INI PUN KAMU SENDIRI YANG MELETAK KAN BELIAU DI NOMBOR 1.
    Di dalam sisyem Tentera lagi teruk,kamu ikut perintah dahulu dan tanya serta Complain later.

    After reading the bad News about the person you hate dislike and start shouting telling those who supported the person is Stupid and goon,so you are angel. I thik you are worse than SETAN.(correct me)

    SAYA PENGIKUT SETIA UPBB

    • Wounded Knee says:

      In 1981, this edict was given by the person who recently, made known his aspiration to be the next Prime Minister of Malaysia, Haji Hadi Awang:

      “My brothers, believe me. We oppose UMNO not because its name is UMNO, we oppose the Barisan Nasional not because its name is Barisan Nasional. We oppose them because they continue with the Constitution of the colonial, continue with the regulations of the infidel, continue with the regulations of the ignorant. Because of that we struggle to fight them. Believe me brothers, our struggle is a divine struggle (jihad). Our speech is jihad, our donation is jihad and because we struggle against these groups, if we die in our fights, our death is martyrdom, our death is an Islamic death. We do not have to join the Jews, we do not have to profess Christianity, we do not have to profess Hinduism, we do not have to profess Buddhism, but we will be infidels if we say politic is a quarter and religion is a quarter.”

    • Wounded Knee says:

      The fate of a nation hangs in the balance, while individuals,groups and corporations and their owners responsible for large-scale economic plundering, looting, fraud, corruption
      and abuse of power over the last 30 years
      …….STOP THEM….. That’s our obligation to our children and the future.

  23. mohd arshad abllah says:

    The difference between Great People and everyone else is that great people create thier lives actively, while everyone else is created by thier lives,passively waiting to see where life takes them next..The difference between the two is the difference between living fully and just existing
    Orang orang yang berjaya hidup dengan lengkap.Mereka bahagia dan penuh rasa bershukur dan cinta terhadap segala sesuatau dalam kehidupan mereka.
    Ada kah kita sudah banding akan kehidupan kita dengan mereka mereka yang sudah berjaya?

    • Ex-RO says:

      Bro, U yang mana…living fully… atau…just existing? he..ha..ha..ha..,

    • Wounded Knee says:

      Correction Bro Arshad,
      ” The difference between Great People (looters and plunderers) of our great country and everyone else is that great people create their lives actively with ill gotten loot, while everyone else is treated by their lives, passively waiting to see where life takes them next.. The difference between the two is the difference between living fully with ill gotten loot and just existing.”

      • Mantoya says:

        “The difference between Great People (looters and plunderers) of our great country…”

        Who do you have faith in individuals who ARE NOT the looters and plunderers of MALAYSIA? If I may know please….

  24. mohd arshad abllah says:

    tepak bersulam2.blogsport.com/2012/04/tentera kita-siap berak-tinggalkan /html

    • Ex-RO says:

      “Who do you have faith in individuals who ARE NOT the looters and plunderers of MALAYSIA? If I may know please….”
      My Bro, “Arshad” ….lol

      • Mantoya says:

        Excluded b’coz he ‘own’ a yacth…lol

      • Ex-RO says:

        Dia tidak curi Seacat….mah,…. dia lunched seacat …mah…. dan yacth pun bukan yacth high class…itu buat di belakan rumah nya.. ha… ha… ha …so my vote is still for Abang Arshad …lol

  25. kd bomoh says:

    hei…hei…hei….Pendaratan kumpulan bersenjata dari kepulauan Sulu ke Sabah untuk menerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M). hei..he.i.he.i.

    • Mantoya says:

      Dia orang TAK JADI AMBIL pasal tak mau jadi ayam. Alamak aku dah jadi ayam. Camna ni? Tolong.

  26. kd bomoh says:

    Hei…hei…hei… Mana TLDM?… 1. http://blog.limkitsiang.com/wp-content/images/David%20S%20Lahad%20Datu.jpg…… 2. http://planetofthemonyets.blogspot.com/ Hei…hei…hei…

    Planet of the Monyets did some research on the subject and made some startling discoveries. There are 8 possible reasons why the Sultan Sulu’s gang of armed men came to Sabah :

    1.They heard about Najib’s Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) and thought they could collect RM 500 each. It is still a good investment. The cost of diesel per head to travel by boat from Mindanao is only RM 40. That’s a good profit of RM 460 for 2 days work.

    2.They heard about Nik Aziz’s claim about “siapa undi PAS, pergi ke syurga”. They came to vote for PAS and go to heaven. The path to heaven from Mindanao is kind of difficult. Someone told them about the short cut to heaven from Kota Bahru.

    3.They came to see Psy perform the Oppa Gangnam Style in Penang. But their boatman was NOT READY and landed in Lahad Datu instead.

    4.They heard that there are more political parties than voters in Sabah. They came to get their membership forms.

    5.They heard that Anwar was in Sabah and “harga barang semua dah turun”. They came to buy their groceries and lube.

    6.They were not armed men. They were musicians on their way to perform at all the pubs in KK (note : 99% of the bands in KK are Filipino). Their boats took a wrong turn near Jolo and landed in Lahad Datu instead of in KK. Their guitars were mistaken for guns.

    7.They were post-graduate mathematics students on their way to Penang to learn how to count from DAP’s Elections Committee. Their boat took a wrong turn near Palawan and ended up in Lahad Datu instead of in Batu Feringgi.

    8. They are actually our own soldiers, unknowingly caught by our own Navy and now guarded by our own Immigration. Since most of us don’t talk among ourselves very much, they are waiting for the Philippines Navy to come over to explain the situation.

    These are the only possible reasons for the armed incursion into Sabah.

    So people, do not believe what you read in the newspapers,

    • kd bomoh says:

      Hei…hei…hei…. Full weight of law must fall on Lahad Datu intruders

      Mat Zain Ibrahim ( this gentleman knows what he is talking about )
      2:19PM Feb 18, 2013

      COMMENT ‘The Sulu Sultanate invasion of Lahad Datu.’ This is the term I consider most appropriate to define the standoff between some 100 heavily armed intruders from the now defunct Sultanate of Sulu and the Malaysian security forces in Kampung Tanduo in Lahad Datu.

      The intruders have made clear that they are there to stay for as long as necessary and more of their kind will be joining them to claim a piece of Sabah that they perceive to belong to their ancestors.

      They have also made it clear they are not going to budge, even when threatened with deportation.

      If the first batch of 100 or more can infiltrate into our territories without being detected by our security forces, then their back-up forces can row their boats across easily, without any resistance as well.

      There was, without any doubt, a security lapse in Sabah waters.

      There wouldn’t have been an intrusion of such magnitude otherwise.

      If we are expecting the Philippines Armed Forces to assist us in preventing them from coming here, we might as well forget it.

      If we played them out at the last minute in handing over Manuel Amalilio (left), the most wanted conman who has allegedly cheated some 15,000 Filipinos of almost RM1 billion, then we cannot expect sincere cooperation from them.

      While it is not wrong for some BN MPs to question Senator Nick Xenophon’s role in visiting Malaysia, it is also not wrong for Malaysians to demand that both the defence minister and the home affairs minister explain the security lapse in Sabah waters that resulted in the Kampung Tandou standoff.

      We have lost Pulau Batu Putih (Pedra Branca) to Singapore due to the carelessness and lapse of alertness by some civil servants.

      We cannot afford to lose any more of our lands, surrender our sovereignty to criminals or show our weaknesses.

      Not so different from Sauk incident

      There’s not much difference between the standoff in Kampung Tandou, Lahad Datu, and the one that took place in Bukit Jenalik, Sauk, Perak, in July 2000.

      The only difference is in the numbers. There were less than 30 in the Sauk incident while there are now at least 100 in Kampung Tandou and more are expected to join them.

      If the Sauk case was classified as “waging or attempting to wage war against the Yang di-Pertuan Agong, a Ruler or Yang Dipertua Negeri”, which is an offence against the state, then the citizens can demand the same law be applied to the Sulu invaders.

      If our own citizens involved in the Sauk incident can be forcibly disarmed and even killed by the security forces and later charged in the court of law and a few eventually hanged, then the rakyat has the right to voice their outrage should the prime minister, who was the defence minister during the Sauk incident, treat the Sulu invaders with kid gloves.

      Attorney-General Abdul Gani Patail, who hails from Lahad Datu, Sabah, and who had about two weeks ago promised to take action on the illegal immigrants in Sabah since that is his state, would be failing in his duty should he not advise the Yang di-Pertuan Agong and the prime minister that there are provisions in the Penal Code to deal with those armed criminals from Sulu holed up in Kampung Tandou.

      After all Gani, as one of the lead prosecutors in the Sauk incident, will surely remember the ingredients needed to prove this case.

      However, should there be any intention or attempt to exploit and use the Lahad Datu incident to spin Najib’s profile politically before the impending general election, then they are bound to fail miserably.

      Should the actions taken against those armed intruders in Kampung Tanduo be less severe than those imposed against our own citizens in the Sauk incident, then the actions shall be deemed to be a disgraceful, treacherous and cowardly act by the prime minister.

      MAT ZAIN IBRAHIM is former chief of the Kuala Lumpur Criminal Investigation Department. Hei…hei…hei..

    • Mantoya says:

      Mat Zain Ibrahim ( this gentleman knows what he is talking about )
      2:19PM Feb 18, 2013

      Siapa Mat Zain Ibrahim aka the “7 million dollar man”.

      Quote…
      Dato Zain adalah bekas pegawai kanan polis yang diarahkan untuk menyiasat kes mata lebam oleh Tan Sri Rahim Noor Ketua Polis Negara ketika itu.

      Jika diteliti kenyataan-kenyataan yang dibuat oleh Mat Zain ternyata beliau sakit jiwa dan dengki kepada sahabat-sahabatnya di dalam PDRM dahulu.

      Selepas bersara awal pada akhir 2001, beliau telah cuba menceburi bidang perniagaan. Bagaimanapun perniagaannya menemui kegagalan dan beliau terpaksa menanggung hutang suku juta ringgit. Kegagalan membayar hutang kepada ahli perniagaan bernama Yap Tong Choan dari Damansara Height Bandar Baru Bangi telah menyebabkan Mat Zain diisytihar muflis pada 21 April 2009.

      Selepas beliau muflis , Anwar Ibrahim telah meminang Mat Zain untuk dijadikan kuda tunggangan bagi Anwar memburukan PDRM terutama sekali Tan Sri Musa Hassan, Peguam Negara Tan Sri Gani Patail.

      Selain memburukkan dua nama di atas beliau juga cuba mengaibkan beberapa orangbekas-bekas menteri seperti Tun Mahathir, Tun Daim, Tan Sri Rafidah Aziz, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan ramai lagi.

      Unquote.

  27. Rembat ak Rentap says:

    Helo ‘fuck’atan. Luckily not ‘fuck’adam. Your post came fom this stupid lawyer the No.1 Enemies of Johor State. Kamal Hisham Jaafar.

    Admin, bila saya baca balik komen yang saya buat (di atas) dan bandingkan dengan komen orang lain yang lebih berpengalaman, saya malu sendiri dengan kata-kata yang saya gunakan. Sebagai orang Melayu dan penyokong UMNO/BN saya tak sepatutnya menggunakan perkataan2 lucah yang boleh dianggap sebagai merendahkan martabat parti pemerintah. Lebih memalukan lagi bila terfikir kalau ada pembaca yang mengaitkannya dengan salah asuhan atau menganggap saya sebagai anak kurang ajar. Sebenarnya ibu bapa saya tak pernah mengajar saya perkara yang menyalahi hukum agama dan adat resam masyarakat Melayu tapi setelah berada di UK saya tak dapat mengelak dari terkena tempias “kejutan budaya kuning”.

    Saya faham tentang hak (prerogative) pemilik blog untuk melulus, menyekat atau menyunting sesebuah komen. Saya juga faham saya tak berhak untuk menuntut setiap komen saya diluluskan apatah lagi bila komen tersebut mengandungi kata2 lucah, maki hamun, menggunakan nama samaran dan emel yang tak wujud.
    Dengan ini saya berharap semoga tidak ada salah faham. Saya berjanji akan lebih beradab bila membuat komen dimasa akan datang.
    Terima kasih.

  28. Ex-RO says:

    Aiaya..ya..ya…Bro Admin…macham mana..sakarang ?????

    KUALA LUMPUR, — The Defence Ministry has prohibited retired Malaysian Armed Forces officers from using their ranks without the permission of the Council of the Armed Forces.

    It is an offence for retired officers to use their ranks without permission and those who defy the rule can be prosecuted, said the Defence Ministry’s Corporate Communication Unit in a statement Friday night.

    It said the reminder emanated after the ministry came across several officers, who had been discharged from the armed forces, abusing their ranks recently.

    “In practice, an officer, who had been discharged from the armed forces for misconduct and disciplinary problems, is prohibited from using his rank.

    “In other words, the head of the service will not consider applications from officers who had been discharged from using their ranks, due to misconduct,” said the statement.

    The statement said the use of ranks by retired offices was spelt out in the Council of the Armed Forces Order which set out conditions which entitled a retired officer to continue to use his rank.

    – BERNAMA

  29. xcman says:

    Ex-RO Sir, it was a known fact that any retired officer should apply from the council to use (R) after retiring fom the service. If a civilian is aware about this, what else those officer. Mindef corporate com should issue a statement about Lahad Datu stand off (as an example) instead if they want to score free point.

    • Ex-RO says:

      Xcman, Sir, I know about this ruling, so as all old ROs, BUT…BUT..how many applied???? I am very sure many did not apply for permission, but still use the retired last rank or on their calling card. when I see my former commanding officers out of respect introduce them by their last rank to others and I address him as Sir (if he was a good officer otherwise it’s a FO to him), or do I have to ask him whether his last rank been given approval or not, before introducing him. Nothing personal. Maybe with the media is out on this they maybe running to mindef for approval and also good for the civilian to know this. (so, officers take note when you are introduce to civilian with your last rank, only to watch out, maybe they may ask you, Is your rtd. rank approved or not, Don’t take hard is just a joke.) My above article is nothing is just, HOW NOW! that’s all. Good that you brought it up. Thanks. Rgds

  30. Mantoya says:

    Bro Ex-RO,

    Bagi yang BERSARA tidak ada hal kerana mereka perlu mengisi borang Kembaran A Kepada PMAT Bilangan 14 Tahun 2002 dan lazimnya diluluskan oleh Majlis Angkatan Tentera.

    Apa yang tekankan oleh KEMENTAH ialah pada yang tidak berhak i.e.pegawai-pegawai yang ada kes-kes disipllin dsbnya.

    “In practice, an officer, who had been discharged from the armed forces for misconduct and disciplinary problems, is prohibited from using his rank….’

  31. 1217 shaharuddin says:

    Where are your submarines dari pada beberapa cemohan news online terutama dari Negara orang putih dan beberapa individu dari Malaysia termasuk saorang bekas Major Infantry.
    Walau pun cemuhan ini secara PERLI kerana mereka tahu Submarine bukan untuk mengawasi KUMPIT atau pun BOAT PANCUNG.
    Mengikut pengalaman saya semasa di zaman KONRONTASI Indonesia sekitar 60an dan Filipina di awal 70an cara menghalang mereka yang efektif hanya memasang jaring di seluruhan perayeran Sabah.(ini cerita katun)
    Bukan senang dan mudah untuk mengawal perayeran Sabah kecuali jika kita di zaman canggih ini meletak kan sensor di perayeran dan khas untuk mengesan penceroboh.
    Kekuatan Tentera tidak mencukupi dan kita memerlu kan RISIKAN yang terbaik.

    Di zaman konfrontasi walau pun jarak perayeran yang di kawal untuk Singapura hanya dari TG PIAI ka CANGI POINT di mana terdapat rondaan di sekitar jarak 10 batu nutika antara kapal punmen jadi masaalah,Penyusup2 Indon masih juga membolosi dan meletup kan bom di Singapura.Begitu juga di Sabah memang meyeksa kan kita tak tahu yang mana satu Barter Trader dan Abu Sayap dan ABU DOGOL.
    Yang sebetul nya bagi mereka yang masuk dengan senjata tanpa di undang hanya di beri satu pilihan ShOOT AND KILL ON SIGHT habis cerita.

    Tetapi di harap pihak ATM dan juga POLIS tunjukan kamu punya title ONE OF THE BEST INTELIGENT UNIT IN THE WORLD.(dengar2 cerita).

    • Ex-RO says:

      1217 Shaharuddin, Bro, I think you miss the point…that guy wants to remind us …. “A so-called Admiral, who had the cheek to say our defence spending is so good (with useless submarines) that a 1511 invasion will not happen again.
      Yeah right, we have been invaded this time not by Portuguese galleons but Filipino sampan. So, what did you say about your mighty submarines?” You, me and the rest of old timers, knows that during our time when on patrol nothing slip through our fingers and that we mean business when on duty. Or maybe I also miss the point too, let kd bomoh have the last say.

      • 1217 shaharuddin says:

        Mr RO THE AMERICAN Considered to be the best Army still cannot stop the inflitrations of pyjamas Arab and Afghan guerilla.They keeep holding their balls together inside their bunkers.
        What do you expect from Malaysian Gov.in response to the present of stupid millitants which our soldiers can easily TANAM SEMUA INI ORANG BODOH DALAM LOBANG.
        The only happy persons are those who intend to topple the Gov.
        Lu tahu tak ada macam2 taktik ini orang bolih plan.
        My be when grow older our brain start to shrinks or the other way round.
        I think I am the other way,thank you Navy

      • kd bomoh says:

        Hei…hei…hei…Correct…correct…correct…hei..hei..hei

  32. Ex-RO says:

    Bro 1217 Shaharuddin, Dulu kita RMN sekarang TLDM tak sama…TLDM semua US (ulu sembawang) trained. Kita orang lama RMN punya otak tak boleh shrink..otak kita macham ” Like wine, the longer it is, the better ” Tak tahu lah problem ini, kalau tidak hamtam kuat kuat, lain kali boleh repeat macham wayang juga. Ini bukan Army atua TLDM landing party kita ta’boleh handle, like they say lepaskan anjing dan see puncuri surrender tak. Saya harap boleh selasai kan se cepat nya.

    • xcman says:

      Kesimpulan saya, menteri dan pegawai tinggi kerajaan ketika itu berani….dan utk pdrm di tubuhkan rentetan dari peristiwa tersebut.

    • Ex-RO says:

      Bro, In this case (situation) is different from the AIA incident. In AIA situation the Japanese Red Army(so called) were not claiming anything from us, They were interested in getting world reorganization to the pride for the people (PLO) in middle east. They did not come to Malaysia to claim KL their ancestral land. In Sabah is entire different situation, they are claiming that Sabah as their ancestral land and here to stay. If we don’t hammer or screw them hard and teach them a lesson, then we will be no end to this problems from this guys. It is better to teach them a lesson that they NEVER FORGET, that Sabah does not belongs them and for the matter Philippines. It should NOT be a Win Win situation, it should be a WIN for us and Zero to them. So over to you.

  33. Mantoya says:

    Bro Ex-RO, Quote.
    Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib pada Jumaat berkata, rundingan sedang berjalan dengan para anggota kumpulan itu, yang telah mengisytiharkan diri mereka sebagai pengikut keturunan Sultan Sulu.
    “Kami mempunyai rancangan lain,” katanya pada Jumaat ketika ditanya apakah yang akan berlaku sekiranya rundingan dengan kumpulan yang terdiri daripada 100 individu itu menemui jalan buntu.
    Hamza berkata, beliau optimis bahawa keadaan itu dapat diselesaikan secepat mungkin dengan kumpulan itu akan kembali pulang.

    Reuter melaporkan. A Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu – an island group off the southern Philippines – who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.

    Menurut maklumat Anwar Ibrahim telah mengutuskan Tian Chua untuk berjumpa rakan baiknya, Nur Misuari 4 bulan yang lepas.(Nur Misuari adalah bekas pemimpin MNLF yang telah tersingkir dari pergerakan tersebut).

    Unquote.

  34. Ex-RO says:

    Bro Mantoya, “Kalau bertempur, orang awam terkorban jua. Kesian dia orang. Kerajaan guna saikologi.. ration musuh dah berkurangan tu.” This cannot be avoided..If this happen. However, during operation by our armed forces…if they are shot and killed from the front while encountering them..then they die a hero death but if they are shot and killed from the back…then we can take it as (wooden of horse troy theory) for they came here illegally to prepare for this scenario, and also given citizenship for a few bucks, what a good cover. All those who issued citizenship to all those illegal immigration in Sabah should be charge for treason and murder. I believe a lot of politicians too have to answer for it because to hang on to power…they sold our country. I hope this (wooden of horse troy theory) will not the happen. As for the plead or swear or solemn declarations, yes, I think I miss out Tuhan (and not Allah), King and country. What I don’t understand why some Armed Forces guys are loyal to the government of the day and not God, King and country. Don’t they know the government of the day comes and go…but not King and country. Their famous sentence is “DON’T BIT THE HANDS THAT FEED YOU.” F@#K them they don’t feed us, it’s the people, the citizen that feed us. We give our life to keep the King and Country safe. All this incident will not happen if the politicians keep their hands off the armed forces and let them do their job, and whatever weapons needed, let the armed forces decide it as they know best. That’s all I have say, Bro Mantoya

    • Mantoya says:

      Bro Ex-RO,
      “”What I don’t understand why some Armed Forces guys are loyal to the government of the day..”
      Civilian control of the military.is a doctrine in military and political science that places ultimate responsibility for a country’s strategic decision-making in the hands of the civilian political leadership, rather than professional military officers.
      Look at US, “CIA sources have confirmed that President Barack Obama ordered military and intelligence assets..”
      So, our 4 stars General/IGP still got to abide to the civilian political (Menteri) decision.

  35. Ex-RO says:

    Bro Mantoya, No comment, Thanks for the good engagement on this subject. No heart feeling. Rgds.

  36. 1217 shaharuddin says:

    I have to CELAH a bit regarding the problem of STUPID FILIPINOS landing on Malaysian soils.
    The Malaysian Gov. is not stupid or lenieant to wards the invaders.
    The Malay says DI TELAN MATI EMAK DI LUAH MATI BAPAK.I hope that the Malaysian Gov.should TELAN AND LUAH.
    In politics to achieve your target just like salesman you have to outsmart you enemy or friends in order to survive.I still believes that this is part of MAIN WAYANG by the politician especially the OPP.

    Kalau ikut cerita dan sejarah CIA sanggup tembak presiden sendiri,Letup kan kapal terbang di mana ada Presden Pakistan dan Duta US di dalam.

    The final solution for Mal.Gov is to massacare all of them.If they are to be Muslims as a Muslim ALFATIHA will be enough for them so that they will RIP.,if God forbids them.

    For my friends RO an MONTOYA kita tidak tahu cerita sebenar dan polisi2 kerajaan.Barang siapa memerintah Negara mereka ada perancang sendiri.
    THE LEADER IS ALWAYS SMART AND BETTER THAN US.

  37. Ex-RO says:

    No, never heard of it? I don’t know… Say lah, even it is an excises or war game, No high command on both side and for the matter any country. will permit or allow the opposite side to go into their missiles bases even though they are friendly allies. On this matter, Sorry, I have No knowledge and no comment.

  38. Ex-RO says:

    FMT site, Interesting comment from this lady : Kamsiah Haider ,who works at Klinik Pakar Pergigian Dr. Kam.
    “If the army is apolitical how come they are not protecting our sovereignty in Lahad Datu and behaving like cowards ? Can even take a rage tag army! Now there is rugby being played by the Home Affairs minister, Defence minister and Foreign Affairs minister in the game of passing the buck. The PM who is ultimately accountable for everything that happened in this country washes his hand and pretend that it is fine and dandy.” http://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/02/25/armed-forces-apolitical/

    • Ex-RO says:

      Interesting comment from this lady : Kamsiah Haider ,who works at Klinik Pakar Pergigian Dr. Kam. “Playing politics with national security is utterly irresponsible to say the least.” Well said, and this lady got….”BALLS”,…….Sorry, a..a…a.. I mean “GUTS” lah. ha..ha..ha, So, Bro Mantoya, Bro 1217 Shaharuddin and xcman, sir, over to you…what you say….I like this lady…but sorry, I am married…Ha…ha…ha…

      • Mantoya says:

        Bro Ex-RO, this charming lady is a dentist and a PR supporter. She is the wife of a PKR blogger. So I got nothing to comment. Dah.Dit Dah

  39. 1217 shaharuddin says:

    This lady is more or less just ordinary citizen like you and me.Having guts or balls non of my concerns.If she is supposed to be the wife of ………Actually she is playing with BALLS and talking BALLS.Yes looking at the photo she is very charming…….and attractive.Maaf jika tersinggong cik puan.
    My friend RO must be very happy reading about a few ex General joining opposition.
    What can EX General do when you have no influence or soldiers to command.This not Africa or some other nations which have Clans an Warlord.
    If I were to be Ex General I just sit down check my pensions every month.,so that Gov.did not deduct to tops up BRIM.

    Minta maaf kepada semua Ex General.

    • Ex-RO says:

      Bro 1217 shaharuddin,
      Why “Minta maaf kepada semua Ex General”, It’s a open field, If they come out to play politics, you can (Foxtrot Oscar) or show them (Flying Fox), we are not in service any more. In politics rank…medals and title does not apply when you go down the ground…

      “My friend RO must be very happy reading about a few ex General joining opposition” The more the merrier, on both side of the divide, so we can see how good their skill (if they got any) in out maneuvering one and other.

      “What can EX General do when you have no influence or soldiers to command.This not Africa or some other nations which have Clans an Warlord.” This I don’t agree with you, it is not them…it is their Anak2 Buah who still in service..lah.

      “Yes looking at the photo she is very charming…….and attractive. Maaf jika tersinggong cik puan.” No need lah..weapon kita pun sudah out dated…gun pun ta’boleh rapid fire lagi..ha..ha..ha

  40. kd bomoh says:

    Hei…Hei…Hei…loooooking into my cristel ball….Hei hei hei….Mantoya is a BN cyber trooper..hei…hei…hei…only BN cybertroopers knows who PKR cybertroopers are and same the other way round….hei…hei…hei..give up on 1217 Shaharuddin BN ori, jampi and ubat cannot work..hei…hei…hei….got appointment with Tampoi and TR……cheerio…..hei…hei…hei…….Ex RO INT QRK K….

  41. Ex-RO says:

    Bro Mantoya, what’s your take now????
    malaysiakin
    10:47AM Feb 27, 2013

    Filipino intruders ‘ready to defend’ themselves

    The group of Filipino intruders have vowed to defend themselves should Malaysian police move in with force to evict them from the coastal village in Sabah that they have occupied since earlier this month.

    • Mantoya says:

      I cannot find the ‘recent comments’ widget. No more thrill … the thrill is gone.
      Bro Ex-RO am still thinking.

      • Ex-RO says:

        Bro Mantoya, Latest, How about this….Some minister must be owning some hotels there… This is a big joke… they came here with arms for picnic……..No wonder…our security forces relaxing at the beach and not doing anything. Ha..ha..ha or maybe Mindef is too busy giving approval for all ex officers to use RTD. ha..ha..ha.. For us baboon, we don’t need RTD, we only use Former…so no need for approval lah DO we????ha..ha..ha

        ” It’s just a picnic in Sabah, says Sulu sultan’s wife
        11:30AM Feb 28, 2013
        As tension has been running high at Lahad Datu over the stand-off between Filipino intruders and the Malaysian authorities, the wife of Sulu sultan Jamalul Kiram has tried to portray the intrusion in a better light by describing it as a mere ‘picnic’. ” Have a nice day…..

  42. Ex-RO says:

    For : comrade kd bomoh, Wilco. Any Heavy cannons going together…interested to listen, listen, listen when they come within my zone. K

  43. Ex-RO says:

    Bro Mantoya, Bro 1217 Shaharuddin ….. HOW ????? Maintaining Radio silence ka ??????

    Lastest News From Malaysia Kini
    Two M’sians among 12 killed in Lahad Datu
    12:03PM Mar 1, 2013
    A spokesperson of the sultanate of Sulu claimed that 10 people were killed and four others wounded in a exchange of fire between Malaysian security forces and the Sulu sultanate intruders in Lahad Datu this morning.

    Meanwhile, Bernama reported that two Malaysian police commandos were killed in a mortar attack, and that another two injured soldiers have since been airlifted to a hospital.

    • Mantoya says:

      No bro Ex-RO. Not ZGN yet.
      PAN PAN PAN
      Alert for the incoming intruders in rendering assistance to their comrades. Malaysian Securities should alert on the beaching of personnel and similar maritime activities in the vicinity of Lahad Datu. Eliminate all intruders. Geram…geram geram yang teramat sangat.
      The intruders are for sure gain to the possibility of nothing. Like Siapa Mau Jadi Jutawan. Those intruders were offered $100k tapi masih mau mencuba next question kerana pada pemikiran mereka, mereka pasti akan memperolehi $1 juta jika berjaya mengharaungi soalan-soalan seteriusnya. Tetapi nyata soalan yang dikemukakan seterusnya amat susah dijawab.
      Malaysia have established their bottom lines, their aspiration levels, and their opening offers. Apabila dah tiba hadnya maka now is the time to choreograph their impending reaction..

      Follow in the wake of the guide.

    • 1217 shaharuddin says:

      MY FRIEND RO I am waiting for the latest news the amount of BODY Bags to be sent to Lahat Datu UNTUK BUNGKUS INI ANJING SULU.I dont think they can make it back to Tawi2 or MIndanao but they can get BLACK BAG.

      • Ex-RO says:

        1217 Shaharuddin, this is the latest news.
        LAHAD DATU: The standoff in Sabah between the “royal army” of the Sultanate of Sulu and Malaysian authorities is over, leaving two Malaysian police commandos and 12 Sulu gunmen dead.
        The Malaysian police confirmed the death toll, adding that three others were injured.
        The two fallen men were identified as Inspector Zulkifli Mamat and Corporal Sabarudin Daud from VAT69, an elite police commando unit tasked with counter-terrorism and special operations.
        The injured were Corporal Mohd Tarmizi Hashim, Corporal Azman Ampong and Constable Mohamad Qaiyum’aiqal Zolkifli.
        One of the three injured is said to be in a critical condition.

      • Wounded Knee says:

        During our time, back in the 60s and 70s, we take our duties very seriously when on patrol in Sabah and I still remember every night we will have at least two or three boarding on kumpits. Cannot have a proper night sleep…when you hear radar plotter reporting to bridge, Skunk Alpha or Bravo suspicious then come “BOARDING STATION!..BOARDING STATION!..BOARD STATION!..Condition X, Y, Z,” and there goes the night without sleep ……Oh, we had only small patrol crafts, recondition CMS and our good old seasoned Hang Tuah and we did our job well, we were proud of navy, then….I don’t know about present navy, how they do it… only memories now… mate….

      • Mantoya says:

        ….I don’t know about present navy, how they do it… only memories now… mate….

        The Boarding Station SOP remains the same but RMN policy changed. Nowadays you cannot jentik or flick your subordinate, how come you want to jentik kumpit. At present there are 6 7 ratings awaiting trial for “man handling” their subordinate. May be some of them already SNLR?

        p/s
        Sejak APMM ditubuhkan, tugas-tugas ‘menggeledah’ lebih dipertanggungjawabkan ke atas mereka.

      • Ex-RO says:

        Bro Mantoya, We were called “RAGGED sailors” then. Today’s sailor, I don’t know?????

      • Mantoya says:

        Bro Ex-RO…yeah interesting article tapi writer sepatutnya kasi la sikit muka kepada PDRM janganlah The Police are not trained to launch attacks on enemy locations,… My brother masih hidup adalah 1st Badge VAT69. Katanya dulu cakap saja VAT69, bandit semua gerun. Hundreds of bandit killed by VAT69 during those days.
        Mereka launch attacks on enemy location dan semua BERJAYA.
        Selepas keluar VAT69, my brother telah diserapkan ke dalam 1 unit PDRM yang hanya berpangkalan di KL sahaja. Bilet unit ini tidak ramai. Unit ini amat low low profil tetapi lebih handal dari UTK. Polis pun tidak kenal siapa mereka. So hopefully writer tersebut patut sanjung PDRM juga.
        p/s
        Mana-mana 1st Badge VAT69 yang terbaca artikel ini mungkin dapat meneka who my brother is.

      • Ex-RO says:

        Bro Mantoya, Likewise they are also screwing the navy up but you and me knows they are referring the present corps, and not the old sailors, same goes to your bro too. The guy who wrote that article maybe very much younger then us, maybe when we joined the navy, he maybe a litter boy…(pee also not even straight)..so don’t take it to heart. I can’t blame them of their feelings when of our comrade in arms fall. So, take it easy, my friend.

      • Mantoya says:

        Ha ha .. I like your statement pee also not even straight. Yeah when we were kid we use to pee by holding our cuckoo bird and swinging it left and right. Ha ha.

      • kd bomoh says:

        hei…hei…hei mahu kinching pun kina trik suluar pendek sebela…hei…hei…hei

        For Mantoya, hei…hei…hei…Don’t believe in Perbualan Telefon Anwar – Lelaki Gay….. You were in the navy…we use to main2, have fun, making jokes dengan bapok di Kuching..marine jetty..we treat them like another human being…that does not mean we are gay….so don’t believe in it…if you do….then most sailors are gay, most bapok like us not for our looks but because we treat them as human that’s all…hei…hei…hei…

        For….Ex RO confirm RV 109 deg. tomorrow. hei…hei…hei…

      • Wounded Knee says:

        Bro Ex RO…..Lastest News….Don’t you think is a bit too late those F@#kers trying to cover their ashole after the public up roar, now jumping a monkey at least we baboon are better…..

        Hisham, IGP talk tough, issue ultimatum to gunmen

        Bernama
        3:25PM Mar 2, 2013

        The authorities today warned the armed intruders claiming to be from the royal army of the Sulu sultanate to immediately lay down arms and surrender or face dire consequences.

        kd bomoh…110% behind you on Rear Admiral….sorry not your back lah….

  44. Ex-RO says:

    Bro Mantoya, Takan ta’ tahu… ha..ha..ha…rahsia… (Rear) Adm ini code name…lah.. kina sack …yang case “not relevant” part I sudah habis dan part II akan datang ….gang kita…lah…ha..ha..ha

    • Mantoya says:

      Oo ha ha got it… ‘O’ ring. ha ha…
      That one I don’t know whether our Rear Admiral is behind the show or not. Let nature take its course.

    • Mantoya says:

      Bro Wounded Knee, see what they do.
      Mungkinkah Rear Admiral menpuk air di dulang atau ludah ke langit Kita tunggu dan lihat perkembangan selanjutnya.

    • kd bomoh says:

      Bro Ex RO…hei…hei…hei…CYBER TROOPER..hei…hei…hei…
      RV tomorrow…..for BF….hei…hei…hei…

  45. Mantoya says:

    Twelve clan members and two Malaysian police commandos were killed early Friday in a 30-minute shootout,

  46. 1217 shaharuddin says:

    To whom it may concern,do not argue like primary school kids.I think most probably all of you must be well educated and very high IQ If I like P.Ramlee song he must be better than Elvis.I like Anwar he must be better than Mahatir,what ever Anwar says Bullshits and balls still he is wright.
    That same goes to your IT expert friends,bloggers or those who upload videos on your tube.
    They were so many experts who twisted their finding on others for benefits of their friends.

    Apa lagi mahu di pertahan kan siapa kaki kunyit,kaki perempuan atau Rasuah memang berlaku.

    I can tell my grand father story if I
    have the opportunity and hard core followers.What ever subjects we discuss here we read and copies from from our favourate or or stupid writer(actually not stupid).
    Do not compare the previous and present Arm Forces.During our time tactic and warfare entirely different ,
    All talk about Melaka 1511,at that time our great great still wearing sarong without under wear.
    Those who wrote history were liars,and only 50 percent may be less can be correct.
    To Montoya.Ro,Bomoh,and Wounded Knee you have the right to defend your Bloggers or 100 per cent support although some says all KACANG PUTH STORY.

    MASIH LAGI MEYOKONG YANG ADA HARI INI.

  47. Mantoya says:

    UPDATE
    LAHAT DATU – Seorang pegawai dan empat anggota polis terkorban dalam serangan hendap sekumpulan lelaki bersenjata di Kampung Sri Jaya, Simunul, Semporna, Sabah semalam, kata Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar pada sidang akhbar di Lahad Datu hari ini.

    Wira yang terkorban 7. Cedera 3.

    • Ex-RO says:

      Bro Mantoya, it’s getting out of hand, situation looks very serious now…

      Intruders ‘well-trained’, says army chief
      1:08PM Mar 3, 2013
      Army General Zulkifeli Mohd Zain opined that armed intruders in Sabah have shown combat experience and adeptness in insurgency tactics.

      IGP: More armed intruders have landed
      12:43PM Mar 3, 2013
      More armed intruders have landed in Sabah following clashes between Malaysian security personnel and followers of the Sulu Sultanate.

    • Mantoya says:

      Bro Ex-RO, memang dia orang well-trained. Those intruders are MNLF forces.

      Lelaki di bawah ini yang mengepalai kumpulan yang mendakwa mereka merupakan Tentera DiRaja Sultan Sulu di Lahad Datu…

      Dan juga gambar lelaki yang berdamping dengan Nur Misuari didalam MNLF sebelum ini.. Adakah ianya pelanduk dua serupa atau lelaki berkenaan adalah orang yang sama?

      Rear Admiral and Nur Misuari just having TT.

    • Ex-RO says:

      Bro Mantoya, Bro 1217 Shaharuddin, Bro Wounded Knee, Bro kd bomoh,
      This morning over BF with kd bomoh and others… decided..it is best to leave politics alone…and you or me, or kd bomoh or anyone else, who you support is up to you to decide. No point, discussing politics because it is leading us to No where. Politics is a dirty game…like malay proverb ” When Elephants fight, ants will suffer “. So what you say?, over to you. Take note, I will NOT respond any articles on politics, religion, race this final from me. Ack. K

    • Mantoya says:

      Bro Ex-RO,
      Acknowledged. Dit Dah Dit Dah Dit.

    • kd bomoh says:

      hei…hei…hei…Comrade Ex-RO // STN // hei…hei…hei…AR

    • Ex-RO says:

      Bro Wounded Knee, …..YM….good luck AR

  48. Mantoya says:

    Till 2pm 10 intruders were shot dead. 4 ATM injured 1 PDRM dead. Not sure how true.

  49. 1217 shaharuddin says:

    Discussing politics is very intresting especially screwing your opponents.
    What you said is correct Mr RO but defending our favourate stupid Politician make us silly and bloody fool.

    Now I am hunting for Mr Admin unable to get in touch with him for the last 2 weeks.
    Dont tell me he is now in Lahat Datu or some where in Holy Land hei hei….

    • Ex-RO says:

      Bro, 1217 Shaharuddin, I think Admin is waiting for call up by the navy ( maybe did not do his Agong and national service…ha…ha…)

  50. budak kilang says:

    Salam tn Admin & the geng…
    Sy org awam & ingin bertanyakan 1 soalan… dia harap tn admin & otai2 ex-serviceman dpt meluang sedikit masa utk bg jwpn..
    Berkaitan dgn Sabah under attack – Betul ke full scale malitary operation hanya boleh dibuat setelah keluar perintah darurat dr yg dipertuan agung?
    Jwpn dr tn admin & tn2 sekelian dpt memberi pencerahan pd sy.
    Terima kasih.

    • kd bomoh says:

      Bro 1217 Shaharuddin, hei…hei…hei…You are senior, so this you reply….. hei…hei…hei…

    • budak kilang says:

      Salam tn,
      Terima kasih atas jwpn. Sy tujukan soalan nie sbb bnyk pendpt yg ckp army tak terlibat sbb tak mau isytihar darurat. Betulkah begitu? Sbb setau sy case nie patutnya di handle oleh military. Sy follow utohpaloi.. & rasanya nie tempat yg boleh diajukan soalan. Takkan nak tanya blog military of malaysia pulak.

    • Mantoya says:

      Mualaikum salam tn. Sbb setau sy case nie patutnya di handle oleh military. Apa yang saudara tau mengenai kes ini? Mohon pencerahan.

  51. Wounded Knee says:

    For kd bomoh…-T- Ex-RO..ZGN INT ORK K

  52. kd bomoh says:

    For Bro Wounded Knee, X-RO, on MC at tampoi and TR…will then R&R until late may. T rgds 2 U.

  53. Wounded Knee says:

    Mr.Mantoya,
    I think you are out of stn. The site pasted is NOT about RACE, Please take note the article is about a young man who is the a father, a mother and a brother…and I gave my heart to him… this article is to encourage people who are in this situation that “you are not alone”. IS THAT RACIAL ????????.
    The site you pasted, “in reply I believe”, then I think you are out of stn, My conclusion on you, are that, you are very junior, joined when the ships are dry and not multi coloured.
    I have declare I am NOT in “race and religion”, but in for politics and some fun or try to get in touch with old sailor friends.
    Young man, to cut my comments short….I think you are not within my intelligence and standard and I pity the navy (if you are still serving) or left (if that been the case), I know what standard the navy is at present time, take your time and think about it…when you see article pasted, you have to slowly digest it, and to see what the other guy is taking about and NOT jump into conclusion, I rest my case … AR.

  54. katon says:

    mana admin ni

  55. kd bomoh says:

    Hei..hei…hei……” HIDUP REAR ADMIRAL…ABU…ABU…ABU..hei…hei….hei….

    Bapa Saiful Bukhari mengakui kes liwat kedua sebuah konspirasi

    OLEH MD IZWAN
    MARCH 08, 2013

    KUALA LUMPUR, 8 Mac — Bapa kepada Saiful Bukhari Azlan tampil ke hadapan hari ini mengakui kes liwat kedua yang melibatkan anaknya dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah sebuah “konspirasi politik jahat” untuk memburukkan nama pemimpin utama Pakatan Rakyat (PR) tersebut.

    Azlan Mohd Lazim (picture), 60, dalam satu sidang media tertutup juga mendedahkan kes liwat tersebut telah dirancang rapi oleh seorang pegawai khas di Pejabat Perdana Menteri sejak awal pendedahan kes liwat kedua tersebut.

    “Ini adalah konspirasi politik jahat untuk membabitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk kali kedua,” kata Azlan.

    “Saya memohon maaf kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan keluarganya.Beliau dan keluarganya telah banyak menderita dan sengsara akibat fitnah ini,” tambah beliau.

    Azlan yang ditemani oleh dua rakannya juga menolak pengakuan yang dibuatnya hari ini adalah kerana desakan ataupun tekanan mana-mana pihak, sebaliknya dilakukan dengan rela hati.

    Apabila ditanya mengapa menunggu hingga hari ini baru tampil untuk membuat pengakuan, Azlan berkata ia adalah kerana selepas membuat penilaian sendiri dan menerusi maklumat yang disampaikan oleh orang terdekat, beliau mula dapat melihat kebenaran disebalik kes melibatkan anaknya tersebut.

    MENYUSUL LAGI

  56. kd bomoh says:

    hei…hei…hei…http://www.youtube.com/watch?v=Kfq1uMnQo38 hei…hei…hei..

  57. googlebot says:

    I’m not sure exactly why but this site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a problem on my end? I’ll check back later on and see if the problem still exists.

  58. Anonymous says:

    I wanted to thank you for this excellent read!!
    I certainly loved every little bit of it. I have got you book marked to
    look at new stuff you post…

  59. Mantoya says:

    Benarkah berita ini. I am not sure. Verify please (if any) ? Quote.
    “Malaysia has quietly shown Singapore over how weak it security is. Malaysia has slapped the Singapore armed forces in ways that caused it to come unstuck. The most dramatic was when Malaysia’s Commandos invaded Singapore high security air missiles base in Bukit Batok overlooking the Straits of Johore and pasted Malaysian stamps on the missiles and replaced the Singapore flag on the Commanding officer’s table with the Malaysian flag. Several Singapire officers resigned were reassigned or demoted. The Major who carried it out, who is known by his nickname, Sam , is still around and in the business”
    Unquote.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s